למה מיוגה?

יוגה היא מסורת עתיקה של ריפוי עצמי והבנה עצמית, שאותם ניתן להשיג באמצעות תרגול של תנוחות ונשימות. שלל התנוחות נקראות בסנסקריט אסאנות וטכניקת הנשימות נקראת פראנאיאמה. השילוב בין תנוחות ונשימות הוא שנותן את האפקט האופטימלי של היוגה: הנשימה תורמת לעירנות, מסייעת בריכוך הגוף ובכניסה לתנוחה ועוזרת להאריך את זמן התנוחה.

אנשים שמתרגלים יוגה משפרים את התפקוד הכללי שלהם באופן משמעותי. תרגול האסאנות (תנוחות) מחזק את השרירים והמפרקים, תורם לגמישות, מסייע להחלמה מהירה מפציעות ועוזר להיפטר מכאבים כרוניים. המתרגלים חשים שלוות נפש, שקט פנימי וחיוניות. תרגול הפראנאיאמה (נשימות) מסייע לחיבור בין הגוף והנפש, שיפור פעילות המוח, חידוד חמשת החושים, טיהור תאי הגוף ואריכות ימים.

היוגה משלבת פילוסופיה כדרך חיים, מדע ואמנות.  פילוסופיה כדרך חיים תרגול יוגה מעלה את רמת המודעות למה שמתרחש בפנים ולמה שקורה מסביב. התוצאה היא שהמתרגל יכול להבין מי הוא באמת והיכן הוא עומד ביחס לעולם. מדע: היוגה נוגעת בתחום האנטומיה והפיסיקה. נשימות ומדיטציה מובילות את האדם למצב מודעות מאוד גבוה על ידי ריפוי השרירים שבגוף. מחקרים שנעשו בתחום הצביעו על קשר חזק בין תרגול יוגה ובין הצלחה בלימודים ובעבודה. אמנות: הגישה האישית והכישרון הופכים כל תרגיל יוגה למופע אמנותי ייחודי. לכל מורה זווית הראייה שלו והיכולת שלו להשפיע על המתרגל בדרכים שונות.

סוגי היוגה

במיוגה מול הפארק תמצאו מגוון רחב של אסכולות יוגה, המותאמות לכל רמה ולכל גיל. השאיפה שלנו היא לספק לכם את התנאים הטובים ביותר לתרגול ולאפשר לכם לבחון שיטות יוגה רבות ומגוונות.

השיטות העיקריות

איינגר יוגה: שיטה זו מתמקדת בתנוחת המתרגל הספציפי והיתרונות התראפויטיים של התרגול. בשיעור נעשה שימוש באביזרים תומכים, כדי לסייע למתרגלים לקבל את התועלת המירבית מכל תנוחה. מיוגה מציעה במהלך שיעורים אלה גם תרגילי נשימה ותרגול שיקומי בהתאם למורשת ב.ק.ס איינגר.

אשטנגה יוגה: תרגול המעוצב על ידי סדרות של תנוחות קבועות. תנוחות הקישור נקראות ויניאסה. על ידי תרגול רצוף עם התמקדות בכל נשימה מפתחים המתרגלים את חום הגוף (טאפאס) ומפתחים שליטה בנשימה. מהחום הגופני מתפתחים הגמישות והכוח. מהנשימה מתפתחות ההתמקדות והבהירות הפנימית.

ויניאסה יוגה: השיטה מתמקדת בנשימה ובמעברים איטיים בין התנוחות. כל תנוחה מוחזקת למספר נשימות, כדי שהמתרגל יוכל להתרכז בנשימה. בתרגול ויניאסה יש מקום ליותר חופשיות מבחינת התנוחות, ובכל שיעור תיתקלו בתנוחות חדשות. ויניאסה יוגה מנסה להעצים את היתרונות התראפויטיים של היוגה ויכולה להיות מתורגלת על ידי אנשים בעלי מגבלות פיסיות.

שיבננדה: שיטה שמתמקדת בנשימה איטית והחזקה של כל תנוחה למספר רגעים, כדי שהמתרגל יוכל לשים לב לגופו ולצרכיו. את השיטה פיתח המאסטר סוואמי שיבננדה, אשר מאמין שבכל אדם קיימות האיכויות הבאות: אינטליגנציה, אהבה, גוף ומודעות. כדי טפח כל אחת מהאיכויות הללו יש לתרגל טכניקות ספציפיות.